جزییات بسته طرح‌های مدیریت منابع آب در بوشهر

معاون تلفیق و تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در استان بوشهر، بسته طرح‌های مدیریت منابع آب کشور در قالب طرح‌هایی از جمله شیرین‌سازی آب دریا، کنترل منابع آب سطحی و کنترل سیلاب به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش راد، علیرضا الماسوندی با اشاره به بهره‌برداری از بسته جامع طرح‌های مدیریت منابع آب در بوشهر گفت: عمده طرح‌های آبی کشور در قالب بسته‌ها و اَبرپروژه‌های کلان با هدف کاهش تنش آبی در کنار ارتقای تاب‌آوری منابع آب کشور اجرا می‌شوند.

آقای الماسوندی با بیان اینکه برنامه دولت برای ارتقای تاب‌آوری منابع آب است افزود: پروژه‌های بیشماری در قالب محور‌های گسترده در دستور کار است تا به کمک آن بتوانیم، آب پایدار با حداکثر بهره‌وری را همزمان با پیگیری سیاست‌های مدیریت مصرف در اختیار مردم قرار دهیم.

وی ادامه داد: در استان بوشهر، بسته طرح‌های مدیریت منابع آب کشور در قالب طرح‌هایی از جمله شیرین‌سازی آب دریا، کنترل منابع آب سطحی و کنترل سیلاب به بهره‌برداری رسیده و می‌تواند با ایجاد تعدد منابع تامین آب این استان، زمینه تامین آب پایدار و ارتقای تاب‌آوری منابع را فراهم کند.

معاون تلفیق و تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران در تشریح اقدامات وزارت نیرو برای تامین منابع آب گفت: اقدامات گسترده‌ای در حوضه‌های مدیریت عرضه و تقاضا طراحی شده و تلاش می‌کنیم، قطره به قطره آب را از طریق یک زیرساخت جامع با مدیریت به مصرف کننده بسپاریم تا بشترین منفعت برای کشور ایجاد شود.

شایان ذکر است؛ همزمان با حضور رئیس‌جمهور در استان بوشهر، بسته جامع طرح‌های مدیریت منابع آب در قالب ۵ طرح بزرگ با محور شیرین‌سازی آب دریا، ابزار مدیریت منابع آب سطحی و همچنین کنترل سیلاب به بهره‌برداری می‌رسد.

بر اساس جزئیات ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب کشور، فاز اول آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر، آب‌شیرین‌کن وحدتیه، پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب جم از سیراف، سد مخزنی باغان و سد سیلاب گیر اخند جزء پروژه‌های یاد شده به حساب می‌آید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری مراسم یادبود ماندانا منصور؛ نماینده فقید ایران در…

پ اسفند 11 , 1401
مراسم گرامیداشت خانم ماندانا منصوریان؛ نماینده فقید ایران در سازمان بین المللی دریانوردی، چهارشنبه با حضور کی تاک لیم؛ دبیرکل این سازمان در مقر آیمو برگزار شد. به گزارش سی نیوز پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در این مراسم علاوه بر دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی، کارکنان دبیرخانه […]

همچنین بخوانید: