راهکار رانندگان کامیون برای افزایش بهره وری کامیون ها؛ دریافت بار برگشتی و کاهش تردد یکسر خالی

راهکار رانندگان کامیون برای افزایش بهره وری کامیون ها؛  دریافت بار برگشتی و کاهش تردد یکسر خالی

کامیونداران و رانندگان کامیون می گویند تردد های یکسر خالی یا بازگشت کامیون ها بدون بار، یکی از اصلی ترین عوامل کاهش بهره وری کامیون ها و افزایش هزینه های حمل و نقل جاده ای است.




تین نیوز |

 رانندگان و کامیونداران می گویند   تردد های یکسر خالی یا بازگشت بدون بار، یکی از اصلی ترین عوامل کاهش بهره وری و افزایش هزینه های صنعت حمل و نقل جاده ای است.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

◄ انتقاد متفاوت بنگاه های باربری: رانندگان کامیون تنها به قاضی نروند!

به گزارش تین نیوز ، یک راننده کامیون با تاکید بر این که  کاهش سفرهای یکسر خالی، دغدغه همه فعالان این حوزه است و هر کسی تلاش می کند راه حلی برای آن پیدا کند به بیان  روش های مرسوم پیدا کردن بار برگشتی پرداخت.

این راننده خود مالک  در شبکه های اجتماعی نوشت: یکی از راه های پیدا کردن بار برگشتی  ثبت نوبت در پایانه های بار شهری  مانند   پایانه های بار تهران، اصفهان و …است. 

وی مزیت این کار را  امکان دسترسی به بارهای محلی دانست  و گفت : البته این کار  با چالش هایی  همچون  ثبت نوبت ،  زمان بری زیاد و پر از رقابت و محدود بودن زمان فعالیت به روزهای کاری  مواجه است .

وی   استفاده از کانال های تلگرامی و واتس اپی اعلام بار را یکی دیگر از راهکارهای پیدا کردن بار برگشتی ذکر کرد و افزود: سرعت در اطلاع رسانی بار مزیت  استفاده از روش است اما در عین حال  استفاده از کانال های تلگرامی و واتس اپی  با مشکلات همچون عدم شفافیت، ریسک بالا، و برنامه ریزی سخت ، کرایه های توافقی پایین ، جولان   دلال و واسطه نیز روبه رو است

وی مراجعه به دلالان و واسطه های بار  را یکی دیگر از راهکارهایی دانست که رانندگان کامیون معمولا برای دریافت بار برگشتی انجام می دهند.

این راننده مالک کامیون تاکید کرد:  اگرچه این کار از مزیت های همچون مکان دریافت بارهای اختصاصی و فوری از طریق کانال یا اشخاص حقیقی مشخص دارای شبکه ارتباطی گسترده برخوردار است اما   هزینه های اضافی و کاهش سود ، ریسک دریافت کرایه را نیز به دنبال دارد.

این راننده کامیوندار در کانال ۱۴۱  تاکید کرد: در مجموع  شناخت دقیق مسیرها و الگوهای تردد بر اساس داده های واقعی در زمان های گذشته، امکان پیش بینی بارهای برگشتی و بهینه سازی زمان بندی ناوگان را فراهم می کند. این یعنی نه تنها هزینه ها کاهش پیدا می کند، بلکه راندمان و سودآوری هم به شکل چشمگیری افزایش می یابد.

بازنشر فانوس دریا به نقل از تین‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *