
در ادامۀ گزارش آمده است شیوع نسخههای جدید کرونا ویروس ممکن است در برخی کشورها باعث محدودیتهای تازه و تعطیلی بیشتر در زنجیرۀه تامین شود و ادامۀ رونق حملونقل دریایی در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۰ را تحت تاثیر قرار دهد.
از سوی دیگر غلبه بر گونههای جهش یافته کرونا میتواند حاشیههای مربوط به حملونقل دریایی را کم کند، اما فراموش نکنیم که رقابت کاذبی که بین چین و آمریکا وجود دارد به چالشهای موجود در حمل و نقل دریایی دامن خواهد زد.
برای مثال اگرچه برخی بنادر آمریکایی با رشد عملیات مواجه شدند، اما رکودی که در بندر یانتیان چین به رسوب کانتینری دامن زد باعث افزایش مشکلات بر حملونقل دریایی میشود. همان گونه که انباشت دهها هزار کانتینر در بندر یانتیان باعث کمبود جعبههای کانتینر در جهان شده است.
در پایان این تحلیل آمده است با وجود آنکه پیشبینی میشود در پایان تابستان بازگشایی مدارس و دانشگاهها میتواند به رونق حملونقل دریایی کمک کند، اما نمیتوان به طور واضح پیشبینی کرد که مدارس و دانشگاهها با تعطیلی مجدد مواجه نشوند. بدین ترتیب همۀ پیشبینیها در گرو غلبه کشورها بر ویروس منحوس کروناست.