تاکید مدیرعامل اسبق سازمان بنادر بر بروزرسانی مقررات ایمنی بندرگاهها، مدیرعامل اسبق سازمان بنادر و دریانوردی وقوع سانحه تلخ بندر شهید رجایی بندر عباس را به حادثه دیدگان و خانواده بازماندگان تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد: از این حادثه درس گرفته شود تا در آینده چنین حوادثی رخ ندهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بندر و دریا، محمد مدد مدیرعامل اسبق سازمان بنادر و دریانوردی به خبرنگار بندر و دریا گفت: بی شک بندر شهید رجایی مهمترین بندر کشور و عروس بنادر ایران بود که همه کالاها و ترددهای بار آن روی نظم انجام می شد اما متاسفانه بخاطر افزایش حجم بار ورودی در سالهای اخیر مقداری از نظم و نظام قبلی فاصله گرفته است.
وی افزود: اتفاقی که در بندر شهید رجایی رخ داد اتفاق بیسابقه ای نیست و در همه بنادر جهان رخ می دهد اما نکته آن است که از این اتفاق تلخ درس گرفته و با اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه در بنادر دیگر کشور اقدام کنیم.
وی با اشاره به اینکه حمل و انتقال کالاهای خاص و قابل اشتعال در همه بنادر دنیا تابع مقررات و ضوابط خاصی است افزود: در ایران هم سازمان نبادر و دریانوردی دستورالعمل خاصی در این خصوص مصوب کرده که باید هر چه زودتر اجرایی شود.
مدیرعامل اسبق سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در همه جای دنیا تردد افراد غیر مرتبط به بنادر و ترمینال های کانتینری ممنوع است و بنادر دنیا به سمت هوشمند سازی و الکترونیکی و مکانیزه شدن رفته اند تا تردد نیروهای انسانی به ترمینال های بار و بخصوص بارهای خطرناک به حداقل برسد.
وی ضمن تسلیت به خانواده بازماندگان و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان و آسیب دیدگان حادثه تلخ بندر شهید رجایی ابراز امیدواری کرد: کمیسیون بررسی حوادث سازمان بنادر و دریانوردی هرچه سریعتر علت یا علل وقوع این حادثه را بررسی کارشناسانه کرده و نتایج آن برای بروز رسانی مقررات نگهداری کالاهای خطرناک در اختیار بخشهای ذیربط از جمله سازمان بنادر و گمرکات کشور قرار بگیرد.
مدد استانداردهای جهانی نگهداری و حمل کالاها را دارای صدها تجربه و پشتوانه علمی دانست و افزود: باید با تصمیمی دقیق و عملی ، امکان بروز موارد مشابه این حادثه تلخ در بنادر و سایر نقاط کشور به حداقل ممکن برسد.
بازنشر فانوس دریا به نقل از بندر و دریا