مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: ۲۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش روز سرمایهگذاری انجام شده و در دست اقدام از سوی بخش غیردولتی در بنادر کشور است.
به گزارش راد و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی سازمان بنادرودریانوردی، حسین یداللهی در حاشیه بازدید از بندر انزلی اظهار کرد: این سرمایهگذاری در قالب ۳۵۳ فقره قرارداد در زمینههای متعدد از جمله ترمینالهای مکانیزه کالا و کانتینر، فضای انبارش انواع کالا (روغن خوراکی، انواع فرآوردههای نفتی و کالاهای اساسی) و کانتینر و همچنین فعالیتهای ارزشافزوده و تولیدی از سوی بخش غیردولتی در کلیه بنادر صورت گرفته است.
وی افزود سازمان بنادر و دریانوردی با رویکرد نوین و سیاستگذاری جدید درصدد است فضای شفاف و برابر و رقابتی را ایجاد نماید. در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی در تلاش است تا در زمینه جذب سرمایهگذاری و همچنین کنترل و نظارت بر پروژههای سرمایهگذاری مشابه طرحهای تخصصی با بخش غیردولتی در ادوار ساختوساز و بهرهبرداری همکاری و همراهی بیش از پیش داشته باشد.
مدیرکل امور اقتصادی و مناطق درخصوص پروژههای سرمایهگذاری در بنادر تجاری و گردشگری مجتمع بندری انزلی و چمخاله ضمن ابراز خورسندی از اقدامات همراستا و مکمل در این زمینه، گفت: در راستای وظایفی که دولت به عهده وزارتخانهها گذاشته و همدلی و وحدت موجود در بخشهای مختلف فازهای توسعهای در این زمینه برنامهریزی شده و همکاریهای مناسبی بین دستگاهها در حال شکلگیری است.
به گفته یداللهی، بندرانزلی به لحاظ فضای عملیاتی و توسعه حملونقل دریایی و بندری از بنادر پیشرو در کشور است و طی سالهای اخیر در راستای همافزایی با نهادها مرتبط با فضای گردشگری، سرمایهگذاری قابلتوجهی در بنادر استان گیلان شکل گرفت که تلاش میشود از فضاهای موجود برای ارتقای این بنادر بهصورت بهینه استفاده شود.
وی با بیان اینکه با شرکت متقاضی سرمایهگذار، پیرو چندین فراخوان عمومی و اعلان انجام شده درخصوص توسعه فضای گردشگری دریایی، گامهای نهایی در دست اجراست، ابراز امیدواری کرد طی ماههای آتی بتوانیم قرارداد گردشگری با نگاه اقتصاد دریامحور را شکل دهیم.
این مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی؛ تاکید کرد: مجتمع بندری انزلی متناسب با تغییرات استراتژیک و تغییر رویکرد و ایجاد زیرساختهایی برای سرمایهگذاری بلندمدت، اشاره کرد طی دهه اخیر شاهد احداث زیرساختها و روساختهای تخصصی نگهداری کالا از جمله سیلوهای مناسب توسط بخش خصوصی برای نگهداشت غلات در بندرانزلی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در سایر بنادر شمالی نیز اقدام مشابه محقق شده لیکن در این مسیر، باید طراحی ریسک هم صورت پذیرد تا در صورت تغییر رفتار بازار و تقاضا در منطقه، بتوان استفاده بهینهای از دیگر فضاها همچون انبارها حاصل شود.