به گزارش مرینپرس، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی انجمن ملی صنعت کشتیسازی چین (CANSI) در سال ۲۰۲۲ میلادی یاردهای چینی ۴۹ درصد از سفارشات جهانی جدید ساخت کشتیهای سبز دوگانه سوز را به نام خود ثبت کردند که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۲۴ درصد افزایش نشان میدهد.
بر اساس این گزارش ۴۳ کشتی جدید در حال ساخت از سوخت متانول و گاز LNG استفاده خواهند کرد. از سوی دیگر سهم بازار جهانی سفارش کشتیهای سبز در یاردهای چینی از ۳۰ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۵۱ درصد در سال ۲۰۲۲ میلادی افزایش یافت.
«Xue Guoliang» معاون بخش فنی کارخانه کشتیسازی DACKS وابسته به شرکت کشتیرانی کاسکو گفت: مشتریان بیشتری خواهان سوخت متانول هستند که این کارخانه در سال ۲۰۲۲ میلادی سفارش پنج کشتی فوق بزرگ کانتینری را با سوخت متانول به نام خود ثبت کردند که سوخت بعدی آنها LNG به عنوان محبوبترین سوخت جایگزین است.
بر اساس این گزارش «لین چینگ» معاون مدیرکل کشتیسازی CSSC Jiangnan در این ارتباط گفت: ۹۰ درصد سفارشات دریافتی در سال ۲۰۲۲ میلادی کشتیهای دارای سوخت سبز هستند.
«لی یان کینگ» مدیرکل کارخانه کشتیسازی CANSI نیز در این ارتباط گفت: سازمان بینالمللی دریانوردی کاهش انتشار گازهای گلخانهای را در صنعت دریایی ترویج میکند به همین جهت باید از انرژیهای جایگزین برای دستیابی به اهداف IMO استفاده کنیم که در این ارتباط برای کشتیهای جدید از سوخت سبز استفاده خواهیم کرد که اکثر آنها دوگانه سوز ساخته میشوند.