عقب ماندگی تاریخی در بخش دریا و‌ سواحل باید جبران شود/ توسعه سواحل مکران نگاه ویژه دولت سیزدهم را می طلبد/ ضرورت سوق دادن اقتصاد ایران به سمت حمل‌ونقل دریایی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، توسعه حمل‌ونقل دریایی را یکی از اهداف مهم جمهوری اسلامی ایران عنوان‌کرد و گفت: باید در راستای توسعه بندری و دریایی کشور…



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، توسعه حمل‌ونقل دریایی را یکی از اهداف مهم جمهوری اسلامی ایران عنوان‌کرد و گفت: باید در راستای توسعه بندری و دریایی کشور گام‌های جدی و بلندی برداشته شود.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،‌ با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی کشور نسبت به سایر شقوق حمل و نقل کمتر مورد توجه قرار گرفته و کمتر توسعه یافته است، اظهار داشت: باید در راستای توسعه بندری و دریایی کشور گام‌های جدی و بلندی برداشته شود و شاهد توسعه و تجهیز حمل و نقل دریایی باشیم چرا که این مد حمل و نقل از مزیت‌های ویژه‌ای نسبت به سایر شقوق حمل و نقل برخوردار است.

وی ادامه داد: ایمن بودن، کم هزینه‌تر بودن و طی مسافت کمتر از مهم‌ترین ویژگی‌های حمل و نقل دریایی است و اگر بتوانیم رویکردها را نسبت به توسعه این مد حمل و نقل تغییر دهیم و شاهد اشاعه فرهنگ دریایی باشیم به طور حتم اتفاق بسیار خوشایندی برای اقتصاد ایران رخ داده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی کمتر توسعه‌یافتگی حمل و نقل دریایی کشور، عدم توسعه سواحل بوده است،‌ عنوان کرد: با عقب ماندگی تاریخی در بخش توسعه سواحل روبرو هستیم و باید توسعه سواحل به صورت جدی و در کمترین زمان ممکن در دستورکار قرار گیرد.

شاکری افزود: باید نگاه ویژه دولت سیزدهم به توسعه سواحل مکران باشد و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در رابطه با توسعه سواحل مکران باید در این راستا شاهد اقدامات عملی باشیم و توسعه سواحل مکران را در دولت مردمی رقم بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه نسبت به توسعه بنادر و به ویژه بنادر جنوبی اقبال عمومی وجود دارد،‌ گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در بنادر ایران و به ویژه بنادر جنوبی وجود دارد و باید بدانیم که این بنادر از مزیت‌های نسبی نسبت به سایر بنادر منطقه به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی برخوردار هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی به دلیل کاهش مسافت موجب می‌شود، هزینه‌ها به میزان یک سوم کاهش یابد، ‌اظهار داشت: به همین منظور توسعه ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور و سوق دادن اقتصاد ایران به سمت حمل‌ونقل دریایی باید در دستورکار قرار گیرد.

شاکری با تاکید بر اینکه توسعه حمل‌ونقل دریایی از اهداف جمهوری اسلامی ایران است،‌ گفت: باید از ظرفیت‌های کریدور شمال جنوب به خوبی بهره‌مند شویم و در عین حال به کریدور شرق غرب نیز توجه جدی داشته باشیم چرا که از این پتانسیل برخودار هستیم که به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و استراتژیکی کشور در حوزه ترانزیت و حمل و نقل دریایی چه در سطح منطقه و چه در سطح بین الملل به بهترین شکل ممکن ایفای نقش کنیم.

منبع

بازدید: 294

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *