وی با بیان اینکه فاز اول طرح توسعه بندرشهید رجایی تا ۲ ماه آینده به بهرهبرداری میرسد، خاطرنشان کرد: با اجرای کامل فاز سوم؛ ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری ترمینال کانتینری بندرشهید رجایی از ۶.۳ به ۸.۴ میلیون TEU افزایش پیدا می کند.
بیشتر بخوانید:
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: یکی از مشخصه های بارز ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی این است که میتواند بالاترین نسل کشتی های کانتینربر را پذیرش کند از این رو در آینده ای نزدیک به مزیتهای رقابتی بندرشهید رجایی تا حد قابل توجهی افزوده می شود.
راستاد افزود: سه پست اسکله نفتی در حوضچه بندر شهید رجایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد شده که خوشبختانه بخش ابنیه آن تکمیل شده است؛ این پروژه نیز تا نیمه دوم خرداد به بهرهبرداری می رسد.
به گزارش مرینپرس به نقل از ایرنا، محمدرضا الهیار تیر ماه در بازدید از روند عملیات اجرایی مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی، ادامه داد: سه پست اسکله جدید نفتی این بندر نیز به همت متخصصان داخلی و شرکتهای دانش بنیان ایرانی درحال تجهیز و آمادهسازی برای افتتاح است.
وی افزود: طرح احداث سه پست اسکله پایانه کانتینری بندر شهید رجایی به طول ۱۴۰۰ متر، به رغم همه مسائل و مشکلاتی ناشی از تحریمها، با اتکا بر دانش فنی و بومی کشور هم در حوزه مهندسان مشاور و در حوزه پیمانکاری به خوبی پیش رفته است.
به گفته معاون مهندسی سازمان بنادر، با تکمیل مرحله سوم این بندر، امکان پهلوگیری همزمان سه کشتی نسل هفتم اقیانوس پیما با آبخور ۱۷.۵ متر و طول ۴۰۰ متر با بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU کانتینر فراهم میشود و قدرت رقابتی بزرگترین بندر بازرگانی کشور با بنادر رقیب در منطقه افزایش به سزایی خواهد یافت.
الهیار، ساخت سه پست اسکله نفتی در بندر شهیبد رجایی را از جمله طرحهای شاخص اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: ارتقای جایگاه بندر شهید رجایی در میان ۱۰۰ بندر برتر دنیا از دیگر مزیتهای همچنین این طرح است.