شرکت کشتیرانی ایسترن پسیفیک با همکاری یک شرکت تامین کننده متانول قصد دارد تا زمان نهایی شدن راه حل های طولانی مدت، از متانول و آمونیاک به عنوان سوخت دریایی در کشتی های کنونی خود استفاده کند.
به گزارش مرینپرس از سی ترید مریتایم، در حالی که صنعت حمل و نقل دریایی در مسیر توسعه خود به سمت کربن زدایی حرکت می کند، یک شرکت بزرگ مالک کشتی تصمیم گرفته تا زمانی که راه حل های طولانی مدت نهایی شوند، از فناوری موجود برای به کار بردن متانول به عنوان سوخت جایگزین استفاده کند.
شرکت کشتیرانی ایسترن پسیفیک، که دارای ناوگان حمل و نقل کانتینر، کشتی فله خشک و تانکر با ظرفیت ۱۵ میلیون تن است، با OCI، تولید کننده و تأمین کننده نیتروژن و متانول و شرکت “من انرژی سولوشن”، برای آماده سازی کشتی های موجود و توسعه کشتی های جدید برای بهره گیری از متانول و بعدها آمونیاک به عنوان سوخت جایگزین، همکاری خواهد کرد.
انتظار می رود این شرکت استفاده از متانول به عنوان سوخت دریایی در کشتی های کنونی خود را تا ۲ سال دیگر آغاز کند.
سیریل دوکائو؛ مدیر عامل شرکت کشتیرانی ایسترن پسیفیک می گوید: آماده سازی ناوگان متعارف موجود برای استفاده از متانول فرصتی منحصر به فرد برای ادامه کاهش قابل توجه و سریع آلاینده های کربن ایجاد می کند.
استفاده از آمونیاک یا متانول به عنوان سوخت در بخش حمل و نقل بسیار امیدوار کننده است زیرا این سوخت ها از بهترین گزینه ها برای کمک به این صنعت در راستای کربن زدایی به روش مقرون به صرفه هستند.
شرکت کشتیرانی ایسترن پسیفیک امیدوار است که این پروژه الگوی خوبی برای شرکت های حمل و نقل دیگر در راستا استفاده از با فناوری های موجود برای دستیابی به هدف کاهش انتشار CO۲ باشد. امروزه تکنولوژی آماده سازی کشتی برای پذیرش متانول به عنوان سوخت در دسترس است.